Вплив історичних травм на традиційні підходи до інтерпретації американської історії в США
DOI:
https://doi.org/10.28925/2524-0757.2023.23Ключові слова:
історична травма, історичний наратив, історична пам’ять, історія США, підручникиАнотація
У публікації висвітлюється вплив історичних травм на колективну пам’ять і формування інтерпретацій національної історії в США. Травматичні події історії Америки в цілому та окремих американських спільнот зокрема істотно вплинули на формування традиційних історичних наративів. Рабство, колоніалізм, порушення прав корінного населення сучасних США відклалися у колективній пам’яті мультикультурного американського суспільства і відбилися на традиційних підходах інтерпретації історії та її висвітленні у шкільних підручниках. Наголошується, що майже століття, від виникнення перших підручників з історії і до середини ХХ ст., травматичні події замовчувалися та подавалася «вибілена» версія минулих подій, зі спотвореною інтерпретацією рабства та інших сумних моментів американської історії. Втім, можна констатувати еволюцію традиційних підходів від замовчування проблемних питань до їх відкритого обговорення, що є проявом усвідомлення історичних травм і колективної роботи над ними, спрямованої на консолідацію американського суспільства.
Завантаження
Посилання
Avalos, N. (2021). What does It Mean to Heal from Historical Trauma? AMA Journal of Ethics, 23(6), 494–498 [in English]. DOI: 10.1001/amajethics.2021.494
Beard, C. A. & Bagley, W. C. (1920). A First Book in American History. New York, Macmillan, Library of Congress [in English]. https://www.loc.gov/item/20019767/
Becker, S. (1 September, 2019). 1957 Textbook-Fake News. Old Town Crier. [in English]. https://oldtowncrier.com/2019/09/01/1957-textbook-fake-news//
Blakemore, E. (2021, July 9). A Century of Trauma at U.S. Boarding Schools for Native American Children. National Geographic [in English]. https://www.nationalgeographic.com/history/article/a-century-of-trauma-at-boarding-schools-fornative-american-children-in-the-united-states
Bohan, C. (2021) Rewriting History. Interview by Jennifer Rainey Marquez. Georgia State University Research Magazine [in English]. https://news.gsu.edu/research-magazine/rewriting-history-civil-war-textbooks
Bohan, C. H.; Bradshaw L. Y., & Morris W. H. (2020). “The Mint Julep Consensus: An Analysis of Late 19th Century Southern and Northern Textbooks and Their Impact on the History Curriculum”. Educational Policy Studies Faculty Publications, 36, pp. 1–31 [in English]. https://scholarworks.gsu.edu/eps_facpub/36
Bratko, M. (2017). Systema osvity SShA: struktura, tradytsii, systema upravlinnia, osoblyvosti vyshchoi osvity. Osvitnii dyskurs, 3–4, 252–268 [in English]. https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/478/388
Brave Heart, M. Y., Chase, J., Elkins, J. & Altschul, Deborah B. (2011). Historical Trauma among Indigenous Peoples of the Americas: Concepts, Research, and Clinical Considerations. Journal of Psychoactive Drugs, 43(4), p. 283 [in English]. DOI: 10.1080/02791072.2011.628913
Brave Heart, M. Y. & DeBruyn, L. M. (1998). The American Indian Holocaust: Healing historical unresolved grief. American Indian and Alaska Native Mental Health Research, 8(2) [in English].
Carleton, D. (January 1, 2009). Old Deluder Satan Act of 1647 (1647). The Free Speech Center. Middle Tennessee State University [in English]. https://firstamendment.mtsu.edu/article/old-deluder-satan-act-of-1647-1647/
Carlisle Repatriation. The National Native American Boarding School Healing Coalition [in English]. https://boardingschoolhealing.org/advocacy/carlisle-repatriation/
Dearstyne, B. W. (2022, February 20) Lessons from the History Textbook Wars of the 1920s. History News Network [in English]. https://historynewsnetwork.org/article/182475
DeGruy, J. (2005). Post Traumatic Slave Syndrome: America’s legacy of enduring injury and healing. Uptone Press [in English].
Duran, E. & Duran, B. (1995). Native American Postcolonial Psychology. State University of New York Press, 20 [in English].
Elbrekht, O. (2018). Istoriia shkilnoho pidruchnyka SShA. Nizhyn, Naukovi zapysky NDU im. M. Hoholia, 3, 199–206 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2018-PP-3-199-206
Evans-Campbell, T. (2008). Historical Trauma in American Indian/Native Alaska Communities: A multilevel framework for exploring impacts on individuals, families, and communities. Journal of Interpersonal Violence, 23(3) [in English]. DOI: 10.1177/0886260507312290
Haslam, N. (2016, August 12). How We Became a Country where Bad Hair Days and Campaign Signs Cause “trauma”. The Washington Post [in English]. https://www.washingtonpost.com/posteverything/wp/2016/08/12/when-bad-hair-days-and-campaignsigns-cause-trauma-the-concept-has-gone-too-far/
Herd, D. (2020). Cycles of Threat: Graham V. Connor, police violence, and African American health inequities. Boston University Law Review, 100(3) [in English].
Huffman, G. (2019, April 10). Twisted Sources: How Confederate propaganda ended up in the South’s schoolbooks. Facing South online magazine [in English]. https://www.facingsouth.org/2019/04/twisted-sources-how-confederate-propaganda-ended-southsschoolbooks
Kirmayer, J., Gone, J. P. & Moses, J. (2014). Rethinking Historical Trauma. Transcultural Psychiatry, 51(3), p. 300 [in English]. DOI: 10.1177/1363461514536358
Kyrydon, A. (2017) Studii pamiati u suchasnii humanitarystytsi: istoriia stanovlennia. Ukrainskyi istorychnyi zhurnal — Ukrainian Historical Journal, (4), 150–161 [in Ukrainian]. http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/130810/11-Kyrydon.pdf?sequence=1
Kyrydon, A. (2017). Studii pamiati v prostori suchasnoho humanitarnoho znannia. Mizhdystsyplinarni humanitarni studii, 3, 195–206 [in Ukrainian]. http://resource.history.org.ua/publ/mgumstud_2017_3_15
Lindley, R. (2010). Textbooks and History Standards: An Historical Overview. History News Network, 31 August [in English]. https://historynewsnetwork.org/article/130766
Martinez, M. J. & Kawam, E. (2018). Historical Trauma and Social Work: What You Need To Know. The New Social Worker Magazine [in English]. https://www.socialworker.com/feature-articles/practice/historical-trauma-and-social-work-what-youneed-to-know/
Miller, C. (2020, June 23). “Mint Julep” History Books Influence Northern Depictions of Historical Events. Georgia State News Hub [in English]. https://news.gsu.edu/2020/06/23/mint-julep-history-books-influence-northern-depictions-of-historicalevents/
Mohatt, N. V., Thompson, A. B., Thai, N. D. & Tebes, J. K. (2014). Historical Trauma as Public Narrative: A conceptual review of how history impacts present-day health. Social Science Medicine (1982), 106 [in English]. DOI: 10.1016/j.socscimed.2014.01.043
Moreau, J. (2004). Schoolbook Nation: Conflicts over American History Textbooks from the Civil War to the Present. University of Michigan Press, 408 р. [in English]. https://books.google.com.ec/books?id=1h2lrlc3LaYC&printsec=frontcover&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
Moreau, J. (2005). The American Textbook Wars: The Revised Edition. History News Network [in English]. https://hnn.us/articles/11778.html
Ohiienko, O. (2019). Osvita korinnykh narodiv u SShA i Kanadi: istoriia i suchasni realii. [Education of Native Peoples in the USA and Canada: History and current realities]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii, 5 (89), 46–57 [in Ukrainian]. https://repository.sspu.edu.ua/bitstream/123456789/7559/1/Ohiienko_Osvita_korinnykh_narodiv.pdf
Pokliatska, V. (2014). Protystoiannia SRSR ta SShA u 1946–1979 rr.: zasoby formuvannia «obrazu voroha». Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka, 2, 158–164 [in Ukrainian]. http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/7613/1/Pokliatska.pdf
Trauma. (2023). Poshukovyi termin trauma u SShA vid 2004 do 2023. Google Trends [in Ukrainian]. https://trends.google.com/trends/explore?date=all&geo=US&q=trauma
Triukhan, D. (2023). «Proiekt 1619» yak sproba perehliadu «istorii pokhodzhennia» SShA. Abstracts of Papers: «SShA: polityka, suspilstvo, kultura — 2023» (pp. 124–128) [in Ukrainian]. bit.ly/3rS5LXv
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Марина Бессонова, Дмитро Трюхан

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах публічної ліцензії Creative Commons: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.