Казимир Малевич в авангардних дискусіях 1928–1930 років
DOI:
https://doi.org/10.28925/2524-0757.2021.25Ключові слова:
Казимир Малевич, авангардні дискусії, супрематизм, кубізм, безпредметність зображеньАнотація
Статтю присвячено постаті художника та мистецтвознавця Казимира Малевича, який впроваджував у традиційне художнє мистецтво нові тенденції та підходи. Увага акцентується на його авангардних дискусіях під час викладання у Київському художньому інституті в 1928–1930 роках. Пошуки та експерименти художника були тісно пов’язані з відчуттям сучасності і нових імпульсів у культурі. Ідеї Малевича продовжували поширюватися завдяки учням й однодумцям, котрі розвивали їх і розробляли нові підходи у використанні зображувальних технік. Досвід, втілений майстром, показав особливість мистецького простору, що сформувався у Києві наприкінці 1920-х років.
Завантаження
Посилання
Azbuka avangarda. Kultura. [in Russian]. https://www.culture.ru/s/azbuka_avangarda/
Bobrinskaia, E. (2006). Russkii avangard: granitsi iskusstva. Moskva: Novoie literaturnoie obozrenie [in Russian].
Bursma, L. S. (1998). Ob iskusstve, hudozhestvennom analize i prepodavanii iskusstva: teoreticheskie tablitsi Kazimira Malevicha. In Kazimir Malevich: 1878–1935. Katalog vystavki [in Russian].
Douglas, Ch. (1994). Kazimir Malevich. London: Thames and Hudson Ltd [in English].
Filevska, T. (Comp.). (2016). Kazymyr Malevych. Kyivskyi period. 1928–1930: Statti. Dokumenty ta lysty. Kyiv [in Ukrainian].
Filevska, T. Kyivske kolo Malevycha. Ukrainskyi tyzhden [in Ukrainian]. https://tyzhden.ua/History/211920
Horbachov, D. (2006). Malevych ta Ukraina. Kyiv [in Ukrainian].
Kramarenko, L. (1995). Zhivopis, grafika. Moskva [in Russian].
Malevych, K. (2006). Analiz novoho ta obrazotvorchoho mystetstva. In D. Horbachov, Malevych ta Ukraina (pp. 40–49). Kyiv [in Ukrainian].
Malevych, K. (1928). Nove mystetstvo i mystetstvo obrazotvorche. Nova Heneratsiia, 9, 177–186 [in Ukrainian].
Malevych, K. (1928). Nove mystetstvo i mystetstvo obrazotvorche. Nova Heneratsiia, 12, 411–419 [in Ukrainian].
Malevych, K. (1929). Prostorovyi kubizm. Nova Heneratsiia, 4, 63–67. [in Ukrainian].
Malevych, K. (2006). Futuryzm dynamichnyi i kinetychnyi. In D. Horbachov, Malevych ta Ukraina (pp. 116–127), Kyiv [in Ukrainian].
Markade, Zh.-K. (2013). Malevych, V. Starko (Trans). Kyiv: Rodovid [in Ukrainian].
Mudrak, M. M. (2018). The New Generation and Artistic Modernism in Ukraine. H. Yanovska (Trans.), Kyiv [in Ukrainian].
Nakov, А. (2008). “Devices, Style and Realisation: Professionalism in Malewicz’s Painting Technique”. Artibus et historiae, 57 (Vol. XXIX), 183–239. [in English].
Skliarenko, H. (2015). Malevych v Ukraini: kinets 1920-kh — pochatok 1930-kh rokiv. Studii mystetstvoznavchi, 2, 47–66 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/StudM_2015_2_6
Vezhbovska, L. R. (2019). Eksperymentalno-doslidna robota Kazymyra Malevycha v haluzi khudozhnoi kultury. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti, 20, 228–237 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kmss_2019_20_23
Violflin, G. (2009.). Osnovnyie poniatiia istorii iskusstv: problema evoliutsii stilia v novom isskustve. Moskva [in Russian].
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Оксана Салата
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах публічної ліцензії Creative Commons: Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.