Казимир Малевич в авангардних дискусіях 1928–1930 років

Автор(и)

  • Оксана Салата Завідувачка кафедри історії України Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка історичних наук, професорка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0003-2498-1483

DOI:

https://doi.org/10.28925/2524-0757.2021.25

Ключові слова:

Казимир Малевич, авангардні дискусії, супрематизм, кубізм, безпредметність зображень

Анотація

Статтю присвячено постаті художника та мистецтвознавця Казимира Малевича, який впроваджував у традиційне художнє мистецтво нові тенденції та підходи. Увага акцентується на його авангардних дискусіях під час викладання у Київському художньому інституті в 1928–1930 роках. Пошуки та експерименти художника були тісно пов’язані з відчуттям сучасності і нових імпульсів у культурі. Ідеї Малевича продовжували поширюватися завдяки учням й однодумцям, котрі розвивали їх і розробляли нові підходи у використанні зображувальних технік. Досвід, втілений майстром, показав особливість мистецького простору, що сформувався у Києві наприкінці 1920-х років.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Azbuka avangarda. Kultura. [in Russian]. https://www.culture.ru/s/azbuka_avangarda/

Bobrinskaia, E. (2006). Russkii avangard: granitsi iskusstva. Moskva: Novoie literaturnoie obozrenie [in Russian].

Bursma, L. S. (1998). Ob iskusstve, hudozhestvennom analize i prepodavanii iskusstva: teoreticheskie tablitsi Kazimira Malevicha. In Kazimir Malevich: 1878–1935. Katalog vystavki [in Russian].

Douglas, Ch. (1994). Kazimir Malevich. London: Thames and Hudson Ltd [in English].

Filevska, T. (Comp.). (2016). Kazymyr Malevych. Kyivskyi period. 1928–1930: Statti. Dokumenty ta lysty. Kyiv [in Ukrainian].

Filevska, T. Kyivske kolo Malevycha. Ukrainskyi tyzhden [in Ukrainian]. https://tyzhden.ua/History/211920

Horbachov, D. (2006). Malevych ta Ukraina. Kyiv [in Ukrainian].

Kramarenko, L. (1995). Zhivopis, grafika. Moskva [in Russian].

Malevych, K. (2006). Analiz novoho ta obrazotvorchoho mystetstva. In D. Horbachov, Malevych ta Ukraina (pp. 40–49). Kyiv [in Ukrainian].

Malevych, K. (1928). Nove mystetstvo i mystetstvo obrazotvorche. Nova Heneratsiia, 9, 177–186 [in Ukrainian].

Malevych, K. (1928). Nove mystetstvo i mystetstvo obrazotvorche. Nova Heneratsiia, 12, 411–419 [in Ukrainian].

Malevych, K. (1929). Prostorovyi kubizm. Nova Heneratsiia, 4, 63–67. [in Ukrainian].

Malevych, K. (2006). Futuryzm dynamichnyi i kinetychnyi. In D. Horbachov, Malevych ta Ukraina (pp. 116–127), Kyiv [in Ukrainian].

Markade, Zh.-K. (2013). Malevych, V. Starko (Trans). Kyiv: Rodovid [in Ukrainian].

Mudrak, M. M. (2018). The New Generation and Artistic Modernism in Ukraine. H. Yanovska (Trans.), Kyiv [in Ukrainian].

Nakov, А. (2008). “Devices, Style and Realisation: Professionalism in Malewicz’s Painting Technique”. Artibus et historiae, 57 (Vol. XXIX), 183–239. [in English].

Skliarenko, H. (2015). Malevych v Ukraini: kinets 1920-kh — pochatok 1930-kh rokiv. Studii mystetstvoznavchi, 2, 47–66 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/StudM_2015_2_6

Vezhbovska, L. R. (2019). Eksperymentalno-doslidna robota Kazymyra Malevycha v haluzi khudozhnoi kultury. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti, 20, 228–237 [in Ukrainian]. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kmss_2019_20_23

Violflin, G. (2009.). Osnovnyie poniatiia istorii iskusstv: problema evoliutsii stilia v novom isskustve. Moskva [in Russian].

Переглядів анотації: 47

Опубліковано

2021-12-21

Як цитувати

Салата, О. (2021). Казимир Малевич в авангардних дискусіях 1928–1930 років. Київські історичні студії, (2 (13), 36-41. https://doi.org/10.28925/2524-0757.2021.25

Номер

Розділ

Київ і кияни у соціокультурному просторі України

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають