«Були присутніми, слухали, ухвалили…»: функціонування Варшавської жіночої прогімназії за протоколами засідань педагогічної ради 1914 року

Автор(и)

  • Оксана Драч Професорка кафедри всесвітньої історії Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка історичних наук, професорка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7859-3385
  • Ірина Івахненко Студентка спеціальності «Історія та археологія» Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-9959-6825

DOI:

https://doi.org/10.28925/2524-0757.2022.12

Ключові слова:

Варшавська жіноча прогімназія, жіноча освіта, модерна доба, педагогічна рада, навчально-виховний процес, соціальна підтримка учениць

Анотація

У статті досліджено заходи педагогічної ради Варшавської жіночої прогімназії щодо організації роботи освітнього закладу. Гімназія мала забезпечити формування лояльних до російської імперської влади генерацій дівчат у  Польщі. З’ясовано комплекс навчально-виховних і  фінансових питань функціонування прогімназії, розглянутих на засіданнях протягом другого півріччя 1913–14 навчального року.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Volodko, A. (2021). Vklad imperatritsy Marii Alersandrovny v razvitie zhenskogo obrazovaniia v Rossii: otkrytyie vsesoslovnyie gimnazii [Empress Maria Alexandrovna’s Contribution to the Development of Female Education in Russia: Women’s all-estate open gymnasiums]. Dialog so vremenem, 76, 399–408 [in Russian].

Drach, O. (2020). «U zhytti poky ‘shchastyt’: osvitnia traiektoriia peresichnoi kytaianky modernoi doby za avtobiohrafiieiu» [“Life is still ‘lucky’: Educational trajectory of the average Kyivan woman in the modern era based on the autobiography”]. Kyiv Historical Studies, 2 (11), 29–37 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.28925/2524-0757.2020.2.4

Drach, O. (2020). Sotsialnyi vymir zhinochoi osvity (kinets ХІХ – pochatok ХХ st.): aspekt dostupnosti. In I. Sribniak (Ed.) Człowiek, etnos, naród w historii świata – procesy państwotwórcze na obszarze europejskim (pp. 313–325) [in Ukrainian].

Drach, O. (2022). “Efforts and Labour Defeat All Resistance”: Autobiographies of Jewish Girl Students of the Early 20th Century about the Path to Higher Medical Education in the Russian Empire. Journal of Modern Jewish Studies, 2(24), 1–21 [in English]. https://doi.org/10.1080/14725886.2022.2044727

Drach O., & Kotychenko A. (2013). Zhinocha serednia osvita provintsiinoho mista: osmyslennia praktyky funktsionuvannia himnazii Cherkas (kinets XIX –pochatok XX st.) [Women Secondary Education in Province: Te reflection of Cherkasy town gymnasias’ practice (the end of 19th – the beginning of 20th century). Visnyk Cherkaskoho universytetu. Seriia: Istorychni nauky, 9 (262), 94–99 [in Ukrainian].

Mastianitsa, O. (2012). Zhenshchina mezhdu soslovnoi i etnicheskoi identichnostiu (na primere zhenskogo obrazovaniia v Severo-Zapadnom kraie v 1830–1860-ie gody). Ab Imperio, 3, 49–77 [in Russian].

Mylko, V. I. (2017). Himnazii ukrainskykh mist u period modernizatsii Rosiiskoi Imperii (kinets ХІХ — pochatok ХХ st.). Problemy istorii Ukrainy ХІХ – pochatku ХХ st., 26, 195 – 209 [in Ukrainian].

Kornilova, І. V., Magsumov, Т. A., & Shakirov, R. R. (2016). Female Teachers Training in Educational Grades of Women’s Gymnasia in Kazan in the Last Tird of the XIX – Early XX Centuries. European Journal of Contemporary Education, 16(2), 217–228 [in English]. https://doi.org/10.13187/ejced.2016.16.217

O russkoi gimnazii i sostoiashchei pri nei zhenskoi progimnazii i nachalnom uchilishche v Varshave: imennoi ukaz ot 30 avgusta (11 sentiabria) 1864 g. (1867). Sbornik pravitelstvennykh rasporiazhenii po Uchreditelnomu Komitetu v Tsarstve Polskom, Vol. 7, pp. 95–103, Warsaw [in Russian].

Repina, L. P. (2017). Pamiat i znanie o sobytiiakh proshlogo v istoricheskom soznanii i narrativakh identichnosti. In L. P. Repina (Ed.), Te Eventin History, Memory and Narratives of Identity, pp. 9–18, Moscow [in Russian].

Rodevich, M. V. (1884). Sbornik deistvuiushchikh postanovlenii i rasporiazhenii po zhenskim gimnaziiam i progimnaziiam Ministerstva narodnogo prosveshcheniia s posledovavshimi s 1870 goda izmeneniiami i dopolneniiami. Saint Petersburg [in Russian].

Sizemskaia, I. N., & Novikova, L. I. (2004). Idei vospitaniia v russkoi filosofii ХІХ – nachalo ХІХ veka. Moscow: ROSSPEN [in Russian].

Syrtsova, O. M. (2019). Klasychna serednia osvita u Zaporizhzhi na rubezhi ХІХ–ХХ st. ta pochatku ХХІ st.: porivnialnyi analiz. Naukovi pratsi istorychnoho fakultetu Zaporizkoho natsionalnoho universytetu, 52 (2), 135–143 [inUkrainian]. https://doi.org/10.26661/swf-2019-52-047

Tronko, T. (2014). Diialnist v Ukraini zhinochykh himnazii Vidomstva ustanov imperatrytsi Marii (druha polovyna ХІХ stolittia). Siverianskyi litopys, 6, 290–297 [in Ukrainian].

Переглядів анотації: 54

Опубліковано

2022-06-28

Як цитувати

Драч, О., & Івахненко, І. . (2022). «Були присутніми, слухали, ухвалили…»: функціонування Варшавської жіночої прогімназії за протоколами засідань педагогічної ради 1914 року. Київські історичні студії, (1 (14), 20-29. https://doi.org/10.28925/2524-0757.2022.12

Номер

Розділ

Всесвітня історія

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають