КОЛЕКТИВНА ПАМ’ЯТЬ І НАЦІОНАЛЬНА ІСТОРІЯ У СЕРЕДНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ ДОБИ НЕЗАЛЕЖНОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Драч Професор кафедри всесвітньої історії Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор історичних наук, професор, Київ https://orcid.org/0000-0001-7859-3385

DOI:

https://doi.org/10.28925/2524-0757.2019.2.6

Ключові слова:

середня освіта, вчителі історії, учні, колективна пам’ять, національна історія, політика пам’яті

Анотація

У статті репрезентовано, що середня освіта є потужним модератором історичної пам’яті нових поколінь українських громадян. Аналіз опитувань учителів історії поглибив розуміння проблемних аспектів у середній освіті. Доведено, що в шкільній історії бракує полікультурності, антропологізму і системності. Прикметними є постійні зміни навчальних програм / підручників і пріоритетна роль учителя в опануванні національної історії.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Archive of the Centre of Urban History of East-Central Europe (hereinafter referred to as the ACUH ECE), materials of the set of works “City stories”, collection “Stereotypes, Tolerance and Strategies of Teachers of History”.

ACUI ECE a. Discussion in Odesa (24.01.2012) [in Ukrainian].

ACUI ECE b. Discussion in Dnepropetrovsk (27.01.2012) [in Ukrainian].

ACUI ECE c. Discussion in Donetsk (24.01.2012) [in Ukrainian].

ACUI ECE d. Discussion in Zhytomyr (25.01.2012) [in Ukrainian].

ACUI ECE e. Discussion in Kyiv (20.01.2012) [in Ukrainian].

ACUI ECE f. Discussion in Lutsk (15.01.2012) [in Ukrainian].

ACUI ECE g. Discussion in Lviv (20.12.2011) [in Ukrainian].

ACUI ECE h. Discussion in Kharkiv (26.01.2012) [in Ukrainian].

Вakhanov, K. (2000). Innovatsiini tendentsii v suchasnomu navchanni istorii v shkoli. Ukrainska istorychna dydaktyka: Mizhnarodnyi dialoh (fakhivtsi riznykh krain pro suchasni ukrainski pidruchnyky z istorii), Kyiv: Heneza, рр. 233–240 [in Ukrainian].

Bakhanov, K. O. (2005). Suchasna shkilna istorychna osvita: innovatsiini aspekty. Donetsk: TOV «Yugo-Vostok, LTD» [in Ukrainian].

Borovets, I. (2014). Stratehii zmistu shkilnoi istorychnoi osvity v Yevropeskomu Soiuzi [Content Strategies for School History Education in the European Union]. Problemy dydaktyky istorii, 5, 138–149 [in Ukrainian].

Hilkes, P. (2000). Polityka i praktyka v ukrainskii osviti: mizh radianskym spadkom ta «ukrainizatsiieiu». Ukrainska istorychna dydaktyka: Mizhnarodnyi dialoh (fakhivtsi riznykh krain pro suchasni ukrainski pidruchnyky z istorii, Kyiv: Heneza, рр. 134–144 [in Ukrainian].

Hontsa, H., Petrovski, N. (2000). Novi shkilni pidruchnyky v Ukraini. Ukrainska istorychna dydaktyka: Mizhnarodnyi dialoh (fakhivtsi riznykh krain pro suchasni ukrainski pidruchnyky z istorii), Kyiv: Heneza, рр. 145–148 [in Ukrainian].

Huneke, F. (2000). Deiaki pidsumky mizhnarodnoho praktychnoho seminaru po shkilnykh pidruchnykakh. Ukrajinsjka istorychna dydaktyka: Mizhnarodnyj dialoh (fakhivtsi riznykh krain pro suchasni ukrainski pidruchnyky z istorii), Kyiv: Heneza, pp. 343–347 [in Ukrainian].

Zashkilniak, L. (2009). Istorychna pamiat i sotsialni funktsii istorii v suchasnomu sviti [Historical Memory and Social Functions of History in the Modern World]. Ukraina–Yevropa–Svit, 2, 156–159 [in Ukrainian].

Smolii, V. A. (Ed.). (2011). Istorychna osvita v polikulturnomu suspilstvi: vyklyky ta perspektyvy dlia Ukrainy: Materialy mizhnarodnoho kruhloho stolu (Kyiv, 14 lypnia 2010 r.) [Historical Education in a Multicultural Society: Challenges and Prospects for Ukraine]. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Derzhavnoho standartu bazovoi i povnoi zaghalnoi serednioi osvity{Iz zminamy, vnesenymy zhidno z Postanovoiu KM # 538 vid 07.08.2013}. 2013. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23 lystopada 2011 r. # 1392 [in Ukrainian]. https://zakon.rada.gov.ua/go/1392-2011-%D0%BF

Kasianov, H. (2008). Pidruchnyky z istorii Ukrainy u svitli kryteriiv Mizhnarodnoi merezhi doslidzhennia pidruchnykiv [Textbooks on the History of Ukraine in the Light of the Criteria of the International Textbook Research Network]. Hromadianska osvita, 27 [in Ukrainian]. http://osvita.khpg.org/index.php?id=1224504439

Kelly, K. (2004). «Shkolnyi vals»: povsednevnaia zhizn sovetskoi shkoly v poslestalinskoie vremia [“School Waltz”: Everyday Life of the Soviet School in the Post-Stalin Times]. Antropologicheskii forum, 1, 104–155 [in Russian].

Kulchytskyi, S. (2000). Derzhavnyi standart osvity i vymhy novoho pokolinnia pidruchnykiv z istorii. Ukrainska istorychna dydaktyka: Mizhnarodnyi dialoh (fakhivtsi riznykh krain pro suchasni ukrainski pidruchnyky z istorii, Kyiv: Heneza, рр. 227–232 [in Ukrainian].

Masnenko, V. V. (2002). Istorychna pamiat yak osnova formuvannia natsionalnoi svidomosti [Historical Memory as the Basis for the Formation of National Consciousness]. Ukrainskyi istorychnyi zhurnal, 5, 49–62 [in Ukrainian].

Turchenko, F. (2016). Ukraina — povernennia istorii. Heneza suchasnoho pidruchnyka, Kyiv: Heneza [in Ukrainian].

Udod, O. A. (2013). Shkilna istorychna osvita yak reprezentant polityky pamiati [School History Education as a Representative of Memory Policy]. Natsionalna ta istorychna pamiat. Polityka pamiati u kulturnomu prostori, 8, 8–14 [in Ukrainian].

Udod, O. (2016). Ukrainska istorychna dydaktyka: akademichnyi dyskurs (Do 80-richchia Instytutu istorii Ukrainy). In V. A. Smolii (Ed.). Kyiv: NAN Ukrainy, In-t istorii Ukrainy [in Ukrainian].

Chuprii, L. V. (2011). Istorychna osvita, yak skladova derzhavnoi polityky pamiati [Historical Education as a Component of Public Memory Policy]. [in Ukrainian]. http://sd.net.ua/2011/06/20/istorichna-osvita-politika-pamyaty.html

Shapoval, Yu. (2008). Polityka pamiati v suchasnii Ukraini [Memory Policy in Modern Ukraine]. Prava Liudyny v Ukraini. Informatsiinyi portal Kharkivskoi pravozakhysnoi hrupy [in Ukrainian]. http://khpg.org/index.php?id=1230112797

Yakovenko, N. (Comp). (2008). Shkilna istoriia ochyma istorykiv-naukovtsiv: materialy Robochoi narady z monitorynhu shkilnykh pidruchnykiv istorii Ukrainy. Kyiv: Vyd-vo imeni Oleny Telihy [in Ukrainian].

Downloads


Переглядів анотації: 316

Опубліковано

2019-12-28

Як цитувати

Драч, О. (2019). КОЛЕКТИВНА ПАМ’ЯТЬ І НАЦІОНАЛЬНА ІСТОРІЯ У СЕРЕДНІЙ ОСВІТІ УКРАЇНИ ДОБИ НЕЗАЛЕЖНОСТІ. Київські історичні студії, (2 (9), 43–51. https://doi.org/10.28925/2524-0757.2019.2.6

Номер

Розділ

Історична пам’ять та історична культура: сучасний український досвід

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають