Поведінка учениць як соціально-виховний засіб: за матеріалами Варшавської жіночої прогімназії початку XX ст.

Автор(и)

  • Оксана Драч Професорка кафедри всесвітньої історії Факультету суспільно-гуманітарних наук Київського університету імені Бориса Грінченка, докторка історичних наук. професорка, Київ, Україна https://orcid.org/0000-0001-7859-3385

DOI:

https://doi.org/10.28925/2524-0757.2022.24

Ключові слова:

поведінка учениць, Варшавська жіноча прогімназія, жіноча освіта, педагогічна рада, навчально-виховний процес

Анотація

У статті досліджено заходи педагогічної ради Варшавської жіночої прогімназії щодо використання поведінки учениць як соціально-виховного засобу в освітній практиці початку ХХ ст. Заклад мав забезпечити належну успішність і соціалізацію гімназисток відповідно до нормативно затверджених правил. З’ясовано, що формування дисциплінованості, добросовісності, відповідальності і старанності учениць були основою навчального щодення і важливим соціально-виховним інструментарієм.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Dneprov, E.D., Usacheva, R.F. (2009). Srednee zhenskoe obrazovanie v Rossii. Moskva: Drofa. [in Russian].

Drach, O. (2020). Sotsialnyi vymir zhinochoi osvity (kinets ХІХ – pochatok ХХ st.): aspekt dostupnosti. In I. Sribniak Ed.), Człowiek, etnos, naród w historii świata – procesy państwotwórcze na obszarze europejskim (od starożytności po współczesność). Monografia zbiorowa przygotowana z okazji 30-lecia działalności Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego (pp. 313 – 325). [in Ukrainian].

Drach, O.O. (2011). Vyshcha zhinocha osvita v Rosiiskii imperii druhoi polovyny ХІХ – pochatku ХХ st. Cherkasy: Vertykal. [in Ukrainian].

Drach, O., Ivakhnenko, I. . (2022). “Were present, listened, approved…”: The functioning of the Warsaw Women’s Progymnasium according to the minutes of the meetings of the Pedagogical Council in 1914. Kyiv Historical Studies, 1 (14), 20-29. https://doi.org/10.28925/2524-0757.2022.12[in Ukrainian].

Klochko O. (2018). Development of women’s gymnasium education of the North- East of Ukraine in the second half of the ХІХ – at the beginning of the XX century. (Extended abstract of Candidate’s thesis). Sumy. [in Ukrainian].

Mastyanitsa, O. (2012). Zhenshchina mezhdu soslovnoĭ i etnicheskoĭ identichnostyu (na primere zhenskogo obrazovaniya v Severo-Zapadnom krae v 1830–1860-e gody). Ab Imperio, 3, 49 – 77. [in Russian].

I-tsova V. (1884). Sredstva, sluzhashchie dlya podderzhaniya poryadka v shkole. Zhenskoe obrazovanie, 6/7, 421-435. [in Russian].

Zhelvakov, N.A., Kamenev, S.A. (Eds.). (1936). Obyasnitelnaya zapiska k pravilam dlya uchenikov i k pravilam o vzyskaniyakh. Khrestomatiya po istorii pedagogiki (Vol. IV, ch. ІІ, рр. 46-55). Moskva: Uchpedgiz, [in Russian].

Zhelvakov, N.A., Kamenev, S.A. (Ed.). (1936). Pravila o vzyskaniyakh. Khrestomatiya po istorii pedagogiki. (Vol. IV, ch. ІІ, рр. 42-45). Moskva: Uchpedgiz, 1936. [in Russian].

Oldenburgskiy P. (1915). Nastavleniya dlya obrazovaniya vospitannits zhenskikh uchebnykh zavedeniy. In N.P. Cherepnin (Ed.), Imperatorskoe Vospitatelnoe obshchestvo blagorodnykh devits. Istoricheskiy ocherk. 1764–1914. (Vol. 3, pp. 290–304). Petrograd: Gosudarstvennaya tip. [in Russian].

Ostapchuk S. (2017). Students’ achievements assessment in domestic education (80s of the 19th century – early 40s of the 20th century). (Candidate’s thesis). Kiev. [in Ukrainian].

Pravila dlya uchenikov gimnaziy i progimnaziy Ministerstva Narodnogo Prosveshcheniya. (1874). Kazan: Universitetskaya tip. [in Russian].

Downloads


Переглядів анотації: 107

Опубліковано

2022-12-13

Як цитувати

Драч, О. (2022). Поведінка учениць як соціально-виховний засіб: за матеріалами Варшавської жіночої прогімназії початку XX ст. Київські історичні студії, (2 (15), 38–47. https://doi.org/10.28925/2524-0757.2022.24

Номер

Розділ

Всесвітня історія

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають